Christmas in Krakow

pondělí, listopadu 28, 2016


Pořád se mi nechce věřit, že včera byla první adventní neděle. Když teda pominu to, že mi to přijde jako včera, co skončily letní prázdniny a podívám se na to z té druhé stránky, je to naprosto šílené, že Vánoce jsou už za tři týdny. Pomalu ale jistě mě začíná obklopovat ta úžasná atmosféra a nemůžu se těch volných, voňavých a odpočinkových dnů dočkat! Abych se na ty Vánoce naladila ještě o trochu víc, rozhodla jsem se napsat vám dnes o našem adventním zájezdu, který jsme absolvovali už dva roky zpátky. Každý rok si děláme nějaký výlet na vánoční trhy, nasát atmosféru, dát si něco dobrého k jídlu a pití a navštívit přitom nějaké hezké město. No a tenkrát padl výběr zrovna na Krakow :) 


Po příjezdu do centra Krakowa jsme zaparkovali kousek od Wawelu, kopce s královským hradem zapsaným na seznamu UNESCO, který byl naším prvním cílem. Dostali jsme se až na malé náměstí hradu, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavosti jak o Wawelu, tak o celém Krakowě a poté zase sešli dolů, odkud jsme pokračovali přímo do středu města, kde probíhaly vánoční trhy - náš hlavní bod celého výletu. 


Zbytek našeho dne pak probíhal následovně - procházeli jsme si náměstí s trhy, přilehlé uličky a obchody, dali si jídlo a pití (rozhodně nejlepší byla waffle, která byla tak dobrá, že doteď kdekoliv navštívím nějaké vánoční trhy, hledám stánek, kde bych ji koupila znovu! ♥) a zkrátka si užívali vánoční Krakow a trhy, které nabyly zase úplně jinou atmosféru, když se navečer setmělo a ze všech stran se rozsvítily vánoční světýlka. I přes to, že byla šílená zima, rozhodně to za to stálo a celý den jsme si moc užili. Tady je několik fotek z průběhu naší procházky po městě i vánočních trhů. 













Večer, když byl čas odjezdu jsme ještě rychle zaskočili do malého supermarketu, pořídit nějaké polské dobroty a pak už se z Krakowem rozloučili. Rozhodně stál za návštěvu, celé město mě hrozně příjemně překvapilo, moc se mi tam líbilo a to nejenom kvůli vánoční atmosféře, která z celého města vyzařovala! Jako místo pro adventní výlet ho můžu jen doporučit, ale věřím, že za návštěvu stojí v jakémkoli ročním období. 
Tento rok mě po delší době zase čeká adventní Vídeň, které už se nemůžu dočkat! Stejně tak jako celých Vánoc, které se rychle blíží. 


A co vy a vánoční trhy? Chystáte se tento rok na nějaké vyrazit?
Mějte se krásně a užívejte tohle krásné období! 








You Might Also Like

4 komentářů

  1. Vždycky jsem si přála jet někam do ciziny na Vánoce. Krakow vypadá krásně

    OdpovědětVymazat
  2. Taková krása! Fotky - naprostá nádhera :-) Já jsem byla v Krakowě jednou a moc se mi tam líbilo, ale o Vánocích?! To musela být pohádka a podle fotek opravdu byla! Musela sis to tam pořádně užívat :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych hrozně ráda jela do Polska na Vánoce, všude na to koukám a vypadá to krásně!:)

    www.fakynn.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat